Bardzo wiele firm wykorzystuje działania, które ukierunkowują ich klientów na prezentowane przez nich produkty właśnie za pomocą bezpośredniego działania, które stanowi POSM marketing. Największą siłę przekazu mają takie materiały, które w odpowiednim kontekście pasują do miejsca, w którym występują. Wtedy wszystkie zmysły klientów są najbardziej skupione i zaangażowane.
POSM marketing z pewnością nadal będzie rozwijał formy, w których się przejawia. Coraz większy nacisk kładzie się na formy Digital, czyli związek z każdą formą multimedialnego przekazu. Im większa interaktywność takiego urządzenia oraz transferu informacji w formie zabawy i rozrywki, tym większa intuicyjność klientów podejmowaniu decyzji.
Z pewnością firmy pójdą dalej ścieżką multimedialnych gadżetów oraz materiałów, kładąc jeszcze większy nacisk na estetykę oraz ich jakość i wykonanie. Nadal będą rozwijać się jeszcze bardziej niestandardowe formy i rozwiązania. Im większa dbałość o detale i szczegóły, tym większy efekt zaskoczenia i zwrócenia uwagi będzie można osiągnąć.
Trzeba także pamiętać o rosnącej sile internetu, ponieważ właśnie w sieci dokonuje się bardzo dużej liczby zakupów. Z pewnością w przyszłości powstaną funkcjonalne rozwiązania, które połączą reklamę w danym punkcie sprzedażowym z reklamą stosowaną w internecie. Trzeba pamiętać, że wszystko musi być przeprowadzane w kontekście zmiany, jaka zachodzi w klientach.
Wzrost dostępności urządzeń mobilnych także odciśnie więc znaczące piętno na działalności, którą stanowi POSM marketing http://e-logistics.pl/posm-competence-center. Korzysta się z nich praktycznie w każdej codziennej czynności. Ich wielość i różnorodność, a także powszechny dostęp do sieci również zostanie odpowiednio wykorzystany. Są to bowiem narzędzia, które służą prostemu, szybkiemu i sprawnemu zakupywaniu produktów, na które klient wykazuje zapotrzebowanie.
Na polskim rynku trzeba jeszcze dokonać wielu zmian, by nadążyć za designem i innowacyjnością rozwiązań, które można w tej kwestii zastosować. Zawsze jednak należy pamiętać o portfelu klienta i o tym, by nie tylko kusić go atrakcyjną ofertą, ale także zagwarantować cenę, na którą będzie mógł sobie pozwolić.